Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Uitdagingen + oplossingen
Alle uitdagingen + oplossingen
  • Direct naar
    • Alle uitdagingen en oplossingen
    • Meest bekeken managementvragen
    • Recent gestelde vragen
    • Stel jouw managementvraag
    • Boeken als cadeau
  • Ontdek oplossingen per thema
    • Boekadviezen en geschenken
    • Digitalisering en technologie
    • Communicatie en onderhandeling
    • Compliance en regelgeving
    • alle thema’s
  • Voorbeelden
    • Boekcadeau voor promotie
    • AI toepassen op werk
    • Versterken interne communicatie
    • Voorkomen corruptie en onethisch gedrag
    • alle vragen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Boeken als cadeau
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Managementuitdagingen
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
    • Binnenkort verwacht
    • Aanbiedingen
    • Trending trefwoorden
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
    • alle rubrieken
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
    • Aanbiedingen
    • Boeken als cadeau
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Boekseriecatalogus
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
Jan Jonker

Jan Jonker is bedrijfskundige, internationaal spreker en auteur. Emeritus hoogleraar van de Radboud Universiteit, de Academie de Toulouse en de Vrije Universiteit Brussel. Is bekend van zijn werk over duurzame en circulaire businessmodellen, strategie en het vormgeven van transitie. Schreef of werkte mee aan 35 boeken. Is onderscheiden met het Duurzame Lintje en Officier in de Orde Oranje-Nassau.

Meer over de auteurs
3 stemmen
Jan Jonker, Frans Diepstraten, Jos Kieboom

Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen

Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789013086072
51,50
In winkelwagen
Wordt morgen verstuurd
Gratis verzonden

Samenvatting

Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn al een aantal jaren hot topics in tal van bedrijven en organisaties. Het betreft hier onderwerpen die volop in ontwikkeling zijn en die steeds nieuwe inzichten opleveren. De discussie daarover is dan ook nog lang niet afgerond.

'Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen' hebben de auteurs relevante literatuur over duurzaam ondernemen (DO) en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) gecombineerd met hun eigen inzichten op dit gebied. Dit hebben ze samengebracht in een beknopte en overzichtelijke publicatie. Hierin wordt beschreven hoe het denken over DO en MVO zich door de tijd heen heeft ontwikkeld tot de huidige stand van zaken, en wat er op dit gebied van de nabije toekomst kan worden verwacht.

'Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen' is primair bedoeld als instappublicatie voor HBO- en WO-studenten die behoefte hebben aan een inleidend en chronologisch overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en begrippen op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Daarnaast is dit boek een handig naslagwerk voor professioneel geïnteresseerden, zoals (MVO- en DO-) managers en adviseurs. Zij vinden hierin een historische fundering van een actueel en ingewikkeld debat, waarmee ze zich op specifieke putten snel en ter zake kunnen oriënteren met behulp van een uitgebreide verklarende woordenlijst.

Trefwoorden

duurzaamheidduurzaam ondernemenondernemenorganisatiegeschiedenisondernemerschapmilieuethiekmaatschappijbedrijfsleventoekomstnieuwe eeuwjaren negentigjaren zeventigchronologisch overzichtjaren tachtigverklarende woordenlijstnaslagwerkdilemma'sverklarende woordenlijstnaslagwerkdilemma's
duurzaamheidduurzaam ondernemenondernemengeschiedenisorganisatieondernemerschapmilieuethiekmaatschappijtoekomstbedrijfslevenjaren zeventigjaren tachtigchronologisch overzichtnieuwe eeuwjaren negentigdilemma'sverklarende woordenlijstnaslagwerkdilemma'sverklarende woordenlijstnaslagwerk

Specificaties

ISBN13:9789013086072
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:314
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:22-10-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw waardering
?
Log in om uw waardering te geven
Klik om uw waardering te geven

Over Jan Jonker

Jan Jonker was hoogleraar Duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Daarnaast heeft hij de Pierre de Fermat-leerstoel aan de Toulouse Business School in Frankrijk en de wisselleerstoel Emile Francqui aan de Vrije Universiteit Brussel bekleed. Zijn werk richt zich op drie grote met elkaar samenhangende thema’s: de transitie naar een duurzame economie, de rol die duurzame en circulaire businessmodellen en -strategieën daarin kunnen spelen en de implementatievraag, de vraag naar de veranderkundige impact die fundamenteel anders werken met zich meebrengt.  Hij schreef met de hulp van heel veel mensen onder andere de bestsellers 'Duurzaam Denken Doen' (2010), 'Nieuwe Business Modellen' (2015) en 'Duurzaam Organiseren' (2021). Dat laatste boek is in de Open Access Engelse vertaling ruim 300.000 keer gedownload.  Sinds 2021 is hij met emeritaat, geeft nog (internationaal) lezingen of soms een workshop en doet beknopt en vooral praktisch nog wat  onderzoek. Hij is bereikbaar via: janjonker@me.com

Andere boeken door Jan Jonker

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Leeswijzer

Deel 1: Een inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
1. Duurzaamheid als thema
2. De jaren zeventig
3. De jaren tachtig
4. De jaren negentig
5. De nieuwe eeuw

Deel 2: Verklarende woordenlijst

Literatuur
Websites en online bronnen
Over de auteurs

Vergelijkbare boeken

  • Duurzaam projectmanagement
    Ron Schipper
    Duurzaam projectmanagement
    € 35,92
  • Meer
    Hidde Boersma
    Meer
    € 24,99
  • Prutsenderwijs duurzaam presteren
    Egbert Dommerholt
    Prutsenderwijs duurzaam presteren
    € 15,95
  • Help, mijn klant doet aan MVO!
    Albèrt Jourdan
    Help, mijn klant doet aan MVO!
    € 14,95
  • De weg naar duurzaam ondernemen
    Jan Beyne
    De weg naar duurzaam ondernemen
    € 32,00
  • Duurzame ambitie
    Mark Siegenbeek van Heukelom
    Duurzame ambitie
    € 23,99

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Derde Generatie Kwaliteitsmanagement
    Antonie Reichling
    Derde Generatie Kwaliteitsmanagement
    € 57,50
  • Management Models for Corporate Social Responsibility
    Jan Jonker
    Management Models for Corporate Social Responsibility
    € 60,99
  • Vakantieboek voor (nu even niet) werkende mensen
    Redactie Business Contact
    Vakantieboek voor (nu even niet) werkende mensen
    € 17,50
  • Risicodialoog
    Martin van Staveren
    Risicodialoog
    € 25,95
  • Let My People Go Surfing
    Yvon Chouinard
    Let My People Go Surfing
    € 27,11
  • Hoort het of helpt het?
    Thom Verheggen
    Hoort het of helpt het?
    € 17,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Colofon Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

    Personen

      Trefwoorden

        Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen

        Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen
        Jan Jonker , Frans Diepstraten , Jos Kieboom
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen

        Verwijder uw beoordeling