,

Brand-id

Inspiratieboek voor creatief denken

Gebonden Nederlands 2007 1e druk 9789058713971
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe creëert u een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dát is de uitdaging die in 'Brand-id' centraal staat...

Die uitdaging begint met een verlangen naar verandering en dat verlangen staat aan de wieg van een creatief proces: openstaan voor nieuwe ideeën, het vanzelfsprekende ter discussie stellen, inspiratie uit uw omgeving halen... Maar hoe doet u dat nu in de praktijk? Hoe komt u los van die vastgeroeste denkpatronen? Hoe bouwt u dat inspirerende merk en creëert u echte merkbeleving?

De antwoorden op deze vragen vindt u in 'Brand-id'. Een prachtig inspiratieboek voor creatief denken én een praktijkboek voor merkdenken, waarin de auteurs u daadwerkelijk aan het werk zetten. Stap voor stap doorloopt u de fasen van het creatieve proces. Het boek staat vol creatieve technieken om een merk verder te ontwikkelen. Het resultaat is een Creatief merkdocument®: een handvat voor een razendsnelle en verrassende merkverkenning.

Deze aanpak maakt 'Brand-id' tot een uniek boek. Het linkt creatief denken aan branding en is daarmee een eyeopener voor managers en marketeers die een SWOT te beperkt vinden en zeker ook voor creatieven die het systematisch denken omarmen. Natuurlijk is het ook voor docenten die het patroondenken willen doorbreken en voor studenten die zich willen laten verrassen. Kortom: 'Brand-id' is een must voor iedereen die op een professionele manier aan de slag wil met creativiteit.

Specificaties

ISBN13:9789058713971
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:178
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Brand-id
Kris Brees | 1 februari 2008
Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dat is de uitdaging die de auteurs volgens de flaptekst centraal zetten in 'Brand-id'. Een inspiratieboek voor creatief denken dat creativiteit verbindt aan branding.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
21 stemmen
14
6
1
0
0

Over Wil Michels

Wil Michels geeft workshops en trainingen over communicatiestrategie in Nederland en Vlaanderen. Hij werkt onder andere voor Van der Hist, SRM, Kortom en Babbage. Wil heeft een eigen adviesbureau en heeft ook een lange ervaring binnen het HB0 als docent en als lid van visitatiecommissies. Hij combineert academische inzichten met een praktische insteek. Complexe zaken helder maken is zijn kracht. Dynamiek, interactie en fun zijn kenmerkend voor zijn aanpak.

Andere boeken door Wil Michels

Over Ineke Huyskens

drs. Ineke Huyskens is tekstschrijver, communicatietrainer, docent en inspirator. Haar passie ligt in het faciliteren van creatieve sessies;. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de (eind)redactie van de boeken van Wil Michels.

Andere boeken door Ineke Huyskens

Inhoudsopgave

Playlist
1. Creatief denken
2. Creativiteit in organisaties
3. Creatieve branding
4. Creatieve sessie
5. Startfase
6. Divergeren
7. Convergeren
8 Concepten beoordelen
Bonus: Fun & Play
Praktijkcase
Extra: Creatief Merkdocument
Bronnen ter inspiratie

Short tracks
In 1 ervaar je hoe sterk we in patronen waarnemen en denken en maak je kennis met de kracht van creativiteit • 2 besteedt aandacht aan creativiteit in organisaties. Kansdenken en het zoeken naar de balans tussen focussen en ruimte bieden, komen aan bod • In 3 leer je op een andere manier te kijken naar een merk. Met als eindresultaat een uniek merkdocument • 4 focust op de aandachtspunten bij een creatieve sessie. Centraal staat hoe je maximale inspiratie en rendement uit een creatieve sessie haalt • 5 besteedt aandacht aan een belangrijk onderdeel van elke creatieve sessie: de startfase. Hierin probeer je te achterhalen wat de werkelijke vraag en uitdaging is • In 6 leer je hoe je moet divergeren, hoe je een veelheid aan ideeën kunt bedenken. Diverse creatieve technieken passeren de revue. Je komt vooral meer te weten over eenvoudig toe te passen technieken • In 7 ga je vervolgens convergeren. Dat is meer dan selecteren. Je bent aan het combineren, versterken en promoveren van de ideeën • 8 toont je hoe je concepten uitwerkt en omzet in concrete acties • Om los te komen van vaste patronen en om creatief te denken, stap je binnen in het bonusgedeelte: Fun & Play • Dan een Praktijkcase om je te laten zien hoe je in de praktijk te werk kunt gaan • Vervolgens wat Bronnen ter inspiratie uit de vakliteratuur en het internet • In het extra gedeelte stel je het Creatief Merkdocument® op.

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Brand-id